Serwis sprzętu komputerowego – usługa dla firm i prywatnych użytkowników

Firmy, zwłaszcza małe, nie mają potrzeby zatrudniania kadry, która by zajmowała się wyłącznie serwisem komputerów. Zatrudnianie kompetentnych informatyków i techników z firm zewnętrznych to lepszy wybór. Gwarantują oni kompleksowy serwis sprzętu komputerowego w sposób wysoce profesjonalny, dysponując nie tylko kompletną wiedzą i doświadczeniem, ale i profesjonalnymi urządzeniami do diagnostyki i napraw, stanowiskami serwisowymi, zbiorem dokumentacji technicznej oraz częściami zamiennymi. Najlepiej powierzyć sprzęt komputerowy fachowcom, którzy wiedzą, jak go usprawnić czy naprawić. Nawet najwyższej klasy sprzęt potrzebuje przeglądu i czasem ulega awarii, potrzebuje czyszczenia. 


W zakres działań serwisu sprzętu komputerowego wchodzi między innymi: diagnostyka sprzętu i oprogramowania, optymalizacja komputera, rozbudowa sprzętu komputerowego, instalacjaoprogramowania, aktualizacja systemu operacyjnego, usuwanie wirusów, spyware i trojanów, odzyskiwanie danych. Do obowiązków serwisu komputerów należy też konfiguracja łącza internetowego, instalacja nowych urządzeń, ustawienie połączenia internetowego czy konfiguracja konta pocztowego. Serwis komputerów poleca też obsługę informatyczną firm, doradztwo informatyczne oraz archiwizację danych. Serwis sprzętu komputerowego to usługa niezbędna dla prywatnych użytkowników sprzętu komputerowego oraz małych i dużych firm.